lördag 18 februari 2012

Sun is shining...

Usch o fy, jag har varit sjuk ända sedan i måndags.
Nån konstig sjuka, inget ordentligt, som alltid!
 Feber o hängig!

Solen skiner så vackert idag, får peppa mej själv!
Vår baksida!



 Men igår fick jag vackert bita ihop (o ta två Advil)
för Claes var tvungen att åka till Seabring.
 Nåt bilaktigt, jag har visst glömt att fråga vad han åkte på,
 det kan vara dragracing men...
ärligt talat jag vet inte.
 Han ska visa "räserbilen", Porsche Lolan.

Igår fick jag ta Oscar ur skolan tidigare
för hans lag hade en hockeymatch på stora arenan,
 Bank Atlantic Center, mot Ryssland 01.
 Vi trodde alla att de skulle förlora stort,
 men de spelade bra o förlorade med 4-2,
 sista minuterna tog vi ut målisen
 o då gjorde de det fjärde målet.

Snabbt hem o åka till vår rink för slipning av skridskor,
 hämta Melvin, hem o laga mat.
Vår favorit, lax med dillcreme.
Trots att jag inte mådde så bra så fixade jag,
 på Oscars begäran, en äppelpaj med egen vaniljcreme till.
 Den är sjukt god vaniljcremen!



 Prova, o så enkel:
Koka upp 2,5 dl mjölk
 med 2 tsk vanillinsocker.
Vispa ihop ca 0,35 dl potatis el majsstärkelse
med 3 äggulor
 o 0,75 dl strösocker
 tills fluffigt.
 Häll försiktigt på den heta mjölken,
vispa samman o tillbaka i kastrullen,
 värm o vispa tills det tjocknar.
Ha över i en skål
 o vispa ner 25 gr smör.
Kyl ner.
 Om den blir för tjock, vispa ner mer mjölk!
 Såååå gott.
 Man kan ju byta ut vanillinsocker
 mot vaniljstång, men det är så sjukt dyrt här!

Imorse gick vi upp kl 5,
det var samling 5.40
 o match 6.40.
Tyvärr så förlorade vårt lag,
det var synd i dubbel bemärkelse,
 för det andra laget har de allra värsta
 o vidrigaste föräldrar man kan tänka sej.
 Skriker o beter sej illa, 
kallade våra för jerks.
 Nu var ju en av våra en sådan
men det var i sista minuten av matchen.
 Nu är vi hemma
o jag försöker att få Oscar att vila lite
 inför kvällens match,
 men han är inte intresserad,
 kanske får muta med paj...

kram





1 kommentar:

  1. Vad bilderna är fina....:) Poolen ser så härlig ut!! Längtar verkligen tebax till USA!!

    SvaraRadera