tisdag 7 februari 2012

Happy Tuesday!

Hur typiskt är det inte? 
En av mina bästa vänner ska flytta! Till Tyskland! 
Hon får diplomatpass o ska bli attachéfru. Blä! 
29 februari. 

 Idag skiner solen igen! 
Den har varit på semester i 3 dagar. 


Vi hade en favoritstrand en period, på Key Biscayne, 
härlig sand, mycket mjuk, långgrunt vatten. 
Ligger på samma ö som Miami Seaquarium, 
lite längre söderut o på andra sidan vägen. 
Men så åkte vi dit på Memorial weekend, det skulle vi inte ha gjort. 
Alla var där o alla (utom vi såklart) skräpade ner nåt fruktansvärt, 
det var skräp o kycklingrester o grillrester o folk överallt. 
Hur omysigt som helst. 
Så en vän, Allyson, som jobbar i sådana "bösiga" områden 
tipsade oss om att ALDRIG åka i närheten av Miami på Memorial. 
Så lärde vi oss det! 

 Snart slut på vintersäsongen på Oscars hockey. Vad göra? 
Det finns så många alternativ, det ena dyrare än det andra. 
Vi kan välja house league - 1 match o 1 träning/vecka 
eller 4 on 4 - minst 2 st 20 min matcher non-stop 1 gång/vecka, ingen träning. 
Vi kan välja en annan rink, 30 min härifrån. 
Det finns ett program med Sidney Crosbys tränare 
1 gång/månad med en veckas camp i sommar som avslutning. 
Här är Oscar o Jonathan i sina fina Panthers tröjor!

 Vänta, jag ska bara ut o köpa lite trisslotter... 

 Startade min happy-tuesday som vanligt 
med ett fartfyllt spinningpass med fantastiska Carol. 
Trodde jag... 
Idag var hennes själ utbytt mot djävulens! 
Det var ett riktigt brännarpass, o de är ju sällan roliga, 
men jag är ju störd i huvudet så jag älskar ju allt sånt som är vidrigt jobbigt! 
Vi körde 50 minuter samma sak! 
1 minut sitta, 1 minut stå lågt, 30 sek stå uppsträckt, om o om o om...
 Carol är så härlig, så typisk som jag trodde att en instruktör i södra Florida skulle vara! 
Sexig, stora b...., smal midja, långt hår, latino-brytning - en riktig pudding.
 Men hon är den enda som ser ut så på mitt gym, jag gillar henne. 

 Tisdag betyder att jag får luncha med Melvin i skolan 
o läsa med barnen, mina 2 killar, o även hjälpa till i Melvins klass. 

Vad jag har läst på Aftonbladets sidor 
så står det väl inte på förrän de svenska skolorna blir låsta oxå som här, 
här tar man sej inte in på skolan 
utan ett godkänt passerkort 
o vi har egen polis.
Hoppas säkerheten kan hållas hög ändå,
 i Sverige, 
för barnens väl är ju viktigast!

kram

1 kommentar:

  1. Stranden ser underbar ut bådar gott tills vi kommer
    Härligt att läsa dina blogginlägg

    Kram Lotta

    SvaraRadera