måndag 27 februari 2012

Frisk, igen...

Jag vet inte om jag törs säga äntligen, men...
äntligen kan jag gå på LA Fitness igen!
Åker ju alltid upp dit direkt efter jag lämnat barnen
på skolan, ca 8 brukar jag vara där.
Tog en uppförsbacke i 40 minuter, incline på 11%,
 tyckte jag var en bra start efter nästan
2 veckors frånvaro.
Imorgon blir det 1 tim spinning
för underbara (sexiga) Carol!!
O biceps, triceps o axlar o naturligtvis
abs!!!

Efter dusch o den obligatoriska
havregröten o kaffe drog jag iväg till Aldi.
Vår egen Lidl!
 Det är ju så förbannat dyrt med mat här
så Aldi tackar vi för. Alltid billig mjölk o frukt.

Hittade grön sparris,
så då provade jag en krämig sparrissoppa
till lunch. Till o med barnen gillade den!


Sparrissoppa

hacka 1 gul lök o 4 cm av det gröna på purjon
fräs det i lite smör o olja
häll på 1 dl vitt vin
häll på 4 dl vatten
4 dl matlagningsgrädde
2 kycklingbuljongtärningar

koka sparrisen i cm stora bitar, ta bort det träiga längst ner,
i saltat vatten i 3 min

häll sparrisen i soppan o koka allt i 10 min

om du vill garnera soppan så spar några knoppar

mixa soppan i mixer o smaka av med salt o peppar

Vi avskyr blek o lam mat, maten ska ju smaka,
så jag tog bort 1 dl grädde o 1 dl vatten innan
jag ens gjorde den.
 Det ska alltså egentligen vara  5 dl av varje.

Det börjar bli riktigt varmt på dagarna här, 27-29 grader,
men ändå är det så där skönt svalt på kvällen
 så man vill ta på sej en tunn tröja.
Snart nog kommer det inte gå under 30 grader,
under hela dygnet...
Men denna sommar kanske är sommaren
då jag blir acklimatiserad!

9 skoldagar kvar till "spring break".

kram














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar