torsdag 23 februari 2012

Germany here they come !

Så äntligen kom hon, prinsessan.
 Undrar vad hon ska heta?
Troligtvis inte Helena...

Idag åkte jag till min vän Cindy för att
 hjälpa henna att organisera packningen
 innan flyttgubbarna kommer imorgon.


Här är Cindy o hennes fina dotter Shannon.


Rupal kom oxå o hjälpte till!


Jag o Cindy "fake" packar (för bildens skull)!


Jag är inte avis på dem, jag vet vad de har framför sej, men det blir ett äventyr. I Tyskland, nära Frankfurt. Jag kommer att sakna dem allihop!

Mitt i packningen ringde Oscar från Mr Popps mobiltelefon. Vad nu?
"Mamma, kan du komma ner o sälja Smencils i cafeterian?"
Mr Popp är ansvarig för försäljningen av luktpennor,
 mycket populära hos barnen,
 som just nu säljs i skolans cafeteria när barnen har lunch.
 De är tillverkade av återvunnet papper o luktar
 (blä om du frågar mej)
 olika, päron, cola, apelsin, gummi bears, vattenmelon mm.
Så det åkte jag ner o gjorde istället för att packa.
Det går ju 1100 barn på skolan
så lite kommers blev det ju.

Oscar o pappsen åkte iväg på hockeyträning.
Imorgon har han extra insatt träning inför söndagens "Jamboree",
 miniturnering med 3 andra lag.
Det blir 3 matcher på en dag.

Om Melvin vill så åker vi ner på tennis oxå. Varför stanna hemma..?

 Middagen idag blev potatissoppa med pannkaka, enklast möjliga!

kram















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar