onsdag 1 februari 2012

Mat, mat, mat...

Jag tycker ju det är jätteroligt att laga mat, 
när det blir bra, o när barnen tycker det är gott. 
Claes är världens mest tacksamma att laga till, han tycker allt är gott! 
Middagen idag blev riktigt lyckad, laxburgare med en kall räksås till. 
Kolla in receptet o prova, mums, jag lovar! 


600 gr lax som mixas 
1/2 gul lök som finhackas o blandas i 
1 ägg 
5-6 drag med svartpepparkvarnen 
2 tsk salt 
saften från en liten citron 

 Blanda ihop o provstek en liten klick o känn av sältan. 

 Såsen: 
2dl lätt creme fraiche 
1 dl majonnäs 
1 tsk salt 
2-3 drag med svartpepparkvarnen 
2 msk dill 
räkor (jag hade ca 200-250gr=1/2 lbs)

 Jag serverade med pressad potatis till o finstrimlad vitkål med olja-vinäger-salt-peppar på o vanliga grönsakerna till, förstås! 

 Förra januari blev jag alldeles till mej o började leta nya matrecept som en galning 
o likadant i år, i januari, började leta. 
Förra veckan var veckan då jag började prova, allt blev bra 
o laxburgarna var oxå nytt recept. 
Love it! 
M-E-N det mest ambitiösa jag någonsin gjort är ändå denna jul då jag fick för mej att göra KALVSYLTA! O det blev såååå gott, riktig, hemmagjord. Grå o ful men god!

Ha en fantastisk torsdag, kanske med laxburgare...

kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar