onsdag 22 februari 2012

Mååååååååååååål!

Yay, Melvin fick nya skor på tennisen, nu jädrans...
Förutom att han fick ett racket i ögat
 så går det jättebra. Lite ofokuserad,
 men vad kan man begära av en 8-åring
 som just ätit middagen
 o innan det gjort läxan klart
efter att ha spenderat en hel dag på skolan,
 totalt fokuserad (tack o lov).
Nä, lite bus räknar då jag med!

Oscar blev klar med sin turbovecka av hockey,
 turneringen hemma var bra
 o avslutades med att Oscar gjorde 
MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL!
Men den nedrans domaren, var ju den enda på hela rinken
som inte såg att pucken gick in i mål o studsade ut!
Alla såg det, utom hon!
  Gissa om vi sket i det?
 Vi åkte o firade ändå på Olive Garden,
 pasta bolognese o jag o Claes åt musslor o räkor.
 Mums!
Efterrätt ver det bara jag (självklart)
 o Melvin som orkade!

Oscar!


Melvin o Claes!
(ja, det finns inte många bilder på Melvin där han inte ser galen ut, här var han minst crazy på).



Oj, fettisdagen orkade vi inte riktigt fira,
 vi har ju redan ätit oss less på semlor!
Här firas ju oxå Fat Tuesday, i alla fall i skolan.
 Men jag tror att det är mer en New Orleans-grej, Mardi Gras.

Jag hade ju min vanliga crazy-Tuesday
 på skolan men jag hann bara dit
o läsa en bok med första pojken så ringer telefonen.
 Jag har en speciell signal när skolan ringer.
 Det var Oscar som hade huvudvärk,
 en rejäl sådan!
 Så eftersom jag redan var på plats,
så var det ju bara att fiska upp honom,
 åka hem o bädda ner honom.

När Melvin kom hem
var han tvungen att slutföra sitt skolprojekt
 som skulle lämnas in idag.
 Det är African American-månad i februari.
 Så projektet handlade om
att ta reda på fakta om en speciellt utvald,
 svart man eller kvinna
 som haft betydelse i den amerikanska historien.
Melvin fick
 Booker T. Washington
(an educator and a great speaker...)
Se så fint det blev!


Snart ska vi sätta fart med nästa projekt,
vi postade Flat Stanley (en tecknad figur som Melvin ritat av o färglagt)
till kusinerna i Järbo. Där fick han
 hänga med Simon till skolan, skidträningen o bandyträningen.
 Sedan ska Melvin sätta upp fotona som de tog
o skriva om vad Stanley har varit med om.
 Jag kan slå vad om att ingen annans Stanley har varit i
 Sverige i år!

Jösses vad jag hade fel om bilracingen,
 han var inte ens i närheten av Seabring,
 han var i Palm Beach o det var inte alls nå dragracing
 det var vanlig banracing.
 Jag borde vara lite mer insatt kanske...

Idag ska jag åka till Boca Raton
 o äta lunch med min kära vän Cindy
 o hennes svärmor Gerri.
Vi ska äta på Nordstroms i Boca Mall.
 Deras Bisque är farligt god!

kram på alla så här mitt i veckan





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar