lördag 17 mars 2012

Eagle Trace bilder

Tänkte idag gå ett varv runt vårt område o knäppa lite bilder,
men det har ju regnat hela dagen, nästan.

Gjorde en riktigt nice blomkålssoppa med baconströssel på.


Jag gjorde så här,

Blomkålssoppa

1 blomkålshuvud
2 potatisar
1 purjolök
2 vitlöksklyftor
3 kycklingbuljongstärningar
ca 8 dl mjölk
ca 3 dl matlagningsgrädde
2 msk vitvinsvinäger
salt o svartpeppar

fräs purjo o vitlök i lite olivolja
tillsätt blomkål o potatis i bitar
ha i buljongtärningarna o mjölken
o grädden
sjud tills grönsakerna är mjuka
mixa
smaksätt med salt, peppar o vinäger

Beroende på hur stor blomkålshuvudet är,
o hur stor potatisen är får man anpassa mängden
mjölk o grädde.
Jag mixade soppan lätt för jag ville inte ha pure
o jag tilsatte mer mjölk.

Stek bacon knaprigt o hacka till strössel.

 Fick då oxå inspiration till att prova havrekakor med tranbär i.
 Här är ju tranbärs"mecka", finns ju tranbär överallt
o så mycket vitaminer i dem.
Anledningen till dessa havrekakor är
att vänja barnen med den fantastiskt goda havregrynssmaken.
 Jag skulle vilja att de tyckte om havregrynsgröt!

Detta är inget fiberätande folk i USA.
Rätta mej gärna om jag har fel!
Men chips o ostbågar i lunchlådan tycker jag är FEL
 o det står jag för!
Fick medla i bråk igen mellan våra barn o grannen.
 Jag kan bara säga som så, han är väääääldigt envis,
"to say the least"!
 Men till slut kom hans mamma hem o
 han är "in big trouble".
 O våra barn gör ju aldrig några fel (läs med ironi).

Jaha, nu regnar det igen,
på golfbanan som ligger 100m från vårt hus
 tjuter en signal när åskan är inom 5 miles avstånd.
 Mycket praktiskt när det är sommar o barnen badar i poolen.

En bild tagen alldeles innanför östra gaten.

Lite längre in, tagen mot golfbanan.

Eagle Trace största hus, 2000 kvm, egen basketplan,
o tennisplan. Det är gaveln man ser med 3 dubbelportar,
det finns 2 dubbelgarage till.

Här är framsidan, det börjar skymma lite, men det står alltid
porschar, audis o bmw utanför dörren.

Barnen sov över hos grannen så Claes o jag tog en promenad
till affären o köpte eget fredagsgodis.


kram


 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar