lördag 21 april 2012

Straight A student

Tredje kvartalet i skolan tog slut o hem kommer
betygen o omdömen.

Oscar har bara A i alla ämnen o Melvin
får mer som omdömen i skolan o
han fick oxå mycket bra.

Oscar belönades med en stoooor
chokladkaka av sin lärare o ett
diplom som det står
Alpha på.

En mindre chokladkaka
fick han för att han har
perfekt närvaro.

Ett presentkort till Cold Stone
för glass fick han för att han
ligger långt över sin nivå i läsning.

Vi avslutade en bra vecka med
tennislektion för Melvin, han o jag cyklade ner.
Så himla oamerikanskt!

Jag har sett 2 andra barn cykla till både
tennisen o skolan, men där är pappan
tysk o mamman sydamerikan.

Oscar hämtades upp på skolan av
Claes o de drog till Lighthousepoint
för hockeylektion med Dalibor.

Vi strålade samman vid 5 o laddade för
en god middag. Jag hade inhandlat
NY strip steak för grillning o till
det potatisgratäng.
Det blev supergott!

Ett gott tillbehör är kidney beans, jag åt
det hos favvokocken
Shane Racine i Sandviken.
Jag vill helst ha röda men nu hade jag bara
light red kidney beans.
Så här gjorde jag mina.

ca. 0,5 dl olja (hälften neutral o hälften oliv)
ca. 0,5 dl vinäger (hälften vitvins o hälften balsamico)
1-2 vitlöksklyftor pressade
en massa svartpeppar
en massa salt

vispa ihop o ha i de avrunna kidneybönorna,
strimlad rödlök ca 1/4
en näve persilja

rör runt o låt stå kallt ett tag

Till dessert (ja man måste ju ha dessert en fredag)
hade vi Peach Melba.

Fantastiskt god, lite som en ananaspaj.

Peach Melba Paj

150 g smält smör
1 dl socker
3 dl mjöl
1 tsk bakpulver

rör ihop o tryck ut i en pajform

1 stor burk persikor
2 dl hallon
1 ägg


2 dl creme fraiche
1 dl socker
1 tsk vanillinsocker

rör ihop creme fraiche, ägg, socker o vanillin,
blanda i hallon o hackade persikor,
häll över pajdegen o grädda i 175 grader i
ca 50 min.
Vaniljglass till blir kanongott.

Vi har precis kommit hem från Oscars hockeymatch.
Den slutade 11-4 till Oscars lag o 3 assist
o 1 mål för Oscar.
Mycket nöjd!

Ikväll väntar vi besök av Vincent, Victoria o deras
pappa Mike. Vi tyckte lite synd o dem då deras
mamma är bortrest i jobbet i flera veckor.
Colombia, Paris o nåt ställe mer.

Brynäs blev Svenska Mästare oxå, vi satt
som klistrade vid radion!
Grattis!

kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar