lördag 7 april 2012

Glad Påsk

Påskafton började så här


Alec sov över o de badade igår i 5,5 timme!
Kom upp o duschade, käkade pizza, flyttade över till soffan
o kollade på Fast Five med popcorn.
När de till slut kom tll sängen sa de inte ett ord
efter att jag gått ut...

Idag har Oscar hockeymatch på eftermiddagen o Claes
har hockeyträning.
Det känns så härligt att säga det, Claes har
hockeyträning.
Jag är så glad för hans skull, att han börjat
träna nåt som han gillar.

Jag är lite "confused".
Vi bor i södra Florida, religionen flödar,
judar, kristna o katoliker. Förlåt att jag inte nämner alla
men det är de jag märker av.
Barnen frågade igår vad lågfredag är o påskafton mm.
För att inte ge fel info så googlade jag.
Mycket intressant, BTW.

Kom fram till att, ja, långfredagen, det var ju då Han
blev korsfäst. Gick inte in på detaljer även om de frågade.
Den tredje dagen återuppstånden, förklarade men de fattade inte.
"Vaddå, man kan väl inte komma tillbaka om man dött???"
Jag fick t om in nattvarden på skärtorsdagen!!

Nu till min "confusion"

Varför firar vi (Sverige m fl) aftnar, påskafton o julafton?
Han föddes ju inte på julafton, Han föddes ju, påstås det, på juldagen.
O återuppstod (!) på påskdagen.

Det var barnen som frågade o jag hade inget vettigt svar på det.

För övrigt så tycker jag nog att vi kunde ha en tre dagars
ledighet vid MORS DAG istället, fira ljuset i mörkret vid jul med
paket o mat, o midsommar har ju inget med Honom att göra ändå.

Förr var jag mindre kunnig o inte så kristen.
Nu är jag mer kunnig o ännu mindre kristen...
Men tycker det är mysigt att vara i kyrkan då o då.

Saknade i julas doften av hyacint. Nu till påsken kom den.

Vilka galningar, hyacint till påsk!
Vem har fel?
300 miljoner amerikaner eller 9 miljoner svenskar?
Mitt svar är:

ingen

Kvällens middag består av

köttbullar
inlagd sill
senapssill
rökt lax
gubbröra
prinskorv
torkad rökt skinka
påskmust
bud light premium
inga jävla ägg

GLAD PÅSK kram















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar