fredag 27 januari 2012

Galet goda drumsticks!

Wow, vilka goda kyckling drumsticks det blev till middag! Jag önskar jag kunde visa bild men maten tog slut! Ok, det var inte vuxen-wow men barnen tyckte det var jättegott o vi med.

Hacka o fräs en röd paprika, en gul lök o en tomat i lite olja. Lägg över i en större panna o fräs drumsticks, salta o peppra. Lägg över i pannan. Blanda 4 dl matlagningsgrädde med 3 msk philadelphiaost, en kycklingbuljongtärning smulas i, pressa i en vitlöksklyfta, saften från en liten citron o 2 tsk farinsocker. Häll detta över kycklingen o grönsakerna o koka i 45-1 timme, beroende på storleken på dina drumsticks. Jag hade 8 st drumsticks, men allt är ju så stoooort här! Plocka ur kycklingen o mixa såsen slät o ha ev i några msk lättcreme fraiche. Yummi!

I kväll blir det pepparbiffar på färs med svart-vit-grön o rödpeppar o klyftpotatis!

Jag förkortade en gång i ett sms till min granne, potatis soppa= pot soup, det gick ju inte alls...pot här är ju nå heeeelt annat! Men hon tyckte det kunde bli en spännande soppa!

Nu ska jag snart hämta mina trollungar vid bussen, sedan kör vi på med tennisträning kl 17.30-19 o hockeymatch kl 19 Squirt AA mot Squirt A. Min son spelar AA i Florida JR Panthers, vi är mycket stolta! Hmmm, jag menar VÅR son, naturligtvis. Kram

1 kommentar: